İyi Bir Motosiklet Sürücüsü Olmanın Şartları Nelerdir ?

Boş versene abi ben zaten iyi motosiklet kullanıyorumcular burada mı?
Şimdi herkes gibi olmayı kenarı bırakalım. Hoş motosikletin üstüne oturup kontağı açarken pek çoğumuzun içindeki apaçi ortaya çıkar. Aslında içimizdeki apaçiyi kontrol etmenin birkaç şartı var ve buradaki ilk yazımda bu şartlardan size bahsedeceğim.

Öncelikle iyi bir gözlemci olmalıyız . Öyle karga tulumba ben öyle bastım böyle gittim olmaz. Gerek hareket halinde, gerek bir trafik ışığında beklerken. Babalarımızın tembihlediğinden biraz daha fazlası gerekli. Olabildiğince fazla detayı yakalayıp yola devam edeceksin ki Allah göstermesin içimizden birinin asfalt veya motosiklet dışında başka bir şey ile temas etmesini hiç birimiz istemeyiz. Bol bol bilgi toplayıp bir tehlike seziyorsak, ondan kurtulmanın yollarını çizmemiz gerekli. Bu nedenle ilk hamle BİLGİ olacak.

“Eee tamam bilgiyi koyduk cebe ne yapacağız?” bunu demezsiniz biliyorum. Olur ya (hiç olmadığı olmadı) sen kuzu gibi sakin gününde uslu uslu orta şeritte gidiyorsun, ülkemizin usta şoförlerinden biri sol şeritten sağındaki kaçırmak üzere olduğu kavşağa ben buradan dönerim baba dedi ve kırdı dümeni. İçinizde bulunduğunuz durumu çözümleyebilecek kadar vaktiniz olmalı. (BİLGİYİ TOPLAYACAK KADAR) Ardından kendinize en güvenli konumu bulmanız gerekiyor. Burası esnek, tamamen sen, keyfin ve kahyası ile alacağınız karara bağlı. Güvenli gördüğün şeridin, sana en güvenli görünen noktası. O halde ikinci hamle KONUM dedik gitti.

Ben burada iyiyim ,güvenliyim, rahatım, görebiliyorum da dedik bir ohh çektiysek konumumuzda yolumuza devam edeceğimiz seyir hızımıza konsantre olalım. Buraya dikkat! Doğru hız: tahmin ettiğiniz, ön gördüğünüz tüm tehditlerden en kolay kurtulacağınız, en çok bilgiyi toplayacağınız ve bilgiler doğrultusunda konum almanıza zaman kazandıracak. Yani tüm hamleleri kolaylaştıracak kadar olmalı. Üçüncüye de HIZ dedik kimsenin itirazı yok ise.

Bizim usta şoförden kurtaracak hızı bulduk ama bunun için muhtemelen fren yaptık. Scooterci abilerimize ve ablalarıma burada pek bişey diyemiyorum. Geriye kalanlar yapacağımız şey belli hızımız ile beraber devrimiz düştü. Doğru vitesi bulup yolumuza devam edeceğiz. Doğru vites ise, motosikletimizin gaz verdiğimizde acil durumlardan kaçabilecek kadar güç üretebildiği yani isteklerinize cevap verebildiği devri yakaladığınız vitestir.

Vites ile beraber etti dört.

Her şeyi atlattığımıza göre yolumuza devam edebiliriz. Artık ivmelenme zamanı. Yani son hamle İVMELENME.

Buraya kadar sistemli bir sürüşün maddelerini saydık.

SİSTEM=

(BİLGİ +(KONUM+HIZ+VİTES)+İVMELENME)

Buradan yola çıkarak iyi bir sürücü olmanın şartları ;

  1. Doğru ve iyi gözlem yapıp bilgi toplayabilecek kadar dinç, uyanık olmak.
  2. İçinde bulunduğumuz şartlara adapte olup konumumuzu, yönümüzü ve hızımızı düzenlemek.
  3. Risk almaktan kaçınmalı fark ettiğimiz tehditleri mümkün olduğunca en aza indirecek bir sürüş sitili yaratmak.
  4.  Öncelikle kendi yeteneklerimizin, becerilerimiz ardından motosikletin sınırlarının ve yolun durumunun farkında kararlar vermek.
  5. Tüm trafik için güvenli ve hoş görülü birer sürücü olmak.

Bunları da sevebilirsiniz

Yorum yap